لپ تاپ دست دوم نخرید ، لپ تاپ دست دوم نفروشید !
نوشته شده توسط : ساحل

وجود کلمه استوک (Stock) در کناره لپ تاپ، در واقع معرف یک خاصیت خاص برای این دستگاه است. این خاصیت در زبان لاتین و در بازارهای اروپایی به یک معنا و در بازارهای داخلی کشور ما به معنای دیگری است. در بازارهای اروپایی لپ تاپ استوک به معنای دستگاهی است که در انبار ذخیره شده است. ولی این عبارت در بازارهای داخلی مملکت ما عموماً برای کالاهای دست دوم و کارکرده بهره‌گیری می‌شود. بعد درستی آن است که لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم یا مستعمل کاملاً متفاوت است.

در بازارهای دنیا، عبارت لپ تاپ استوک یا انباری به لپ تاپی اختصاص داده می‌شود که به هر انگیزه فروش نرفته و در انبار باقی مانده است. با فرجام فصل فروش، ممکن است فروشگاه‌های کبیر به دلایلی چون منظور تخلیه انبار، عدم پرداخت مالیات دوباره و نیز افزایش نقدینگی برای تعبيه کالاهای جدید، محصولات موجود در انبار خویش را در حراج به فروش برسانند. اینها همان محصولاتی است که از آنها با اسم استوک یاد می‌شود. فقط نکته منفی‌ای که می‌توان برای این مدل‌ها برشمرد آن است که مدت زیادی از عرضه آنها گذشته است. برای نمونه یک فروشگاه که بیش از توان فروش خود از این مدل‌ها خریداری کرده اکنون برای اینکه جلوی ضرر را بگیرد آنها را در حراج با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رساند. بنابراین اینکه در بازارهای درونی از لپ تاپ های دست دو و کارکرده با نام لپ تاپ استوک یاد می‌شود درست نیست.

لپ تاپ استوک چیست؟
تعریف دیگری از لپ تاپ استوک
تعریف دیگری نیز از لپ تاپ استوک وجود دارد که این تعریف به راستی به سبب سیاست‌های مشتری‌مدارانه بعضی فروشگاه‌ها در بازارهای جهانی ایجاد شده است. بسیاری از فروشگاههای بزرگ و زنجیره‌ای در سطح جهان، این حق را برای مشتریان خود قائل هستند که بتوانند کالاهای خریداری شده را الی ۳۰ روز پس از خرید به هر دلیلی یا حتی بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و مبلغ پرداختی را بازپس گیرند. کالاهایی که بدین صورت بازگردانده می‌شوند دیگر در فروشگاه‌ها جایی ندارند و با برچسب استوک به فروش می‌رسند. این محصولات مستقیماً به انبار فرستاده شده و بعد از اخذ یکتا از درجه‌بندی‌های A,B,C و D به فروش می‌رسند. پس برخلاف بازارهای داخلی مملکت ما، در بازارهای بین‌المللی یک لپ تاپ استوک، لپ تاپی است که:

بسته‌بندی لپ تاپ استوک مفتوح نشده است، دستگاه باره کاربرد قرار نگرفته و کاملا نو است. فقط در انبار باقی مانده است.

خرید کامپیوتر دست دوم کرج


فصل فروش لپ تاپ ماضی و این محصول کمابیش باستانی شده است. برای مثال مدت دو یا سه سال (کمتر یا بیشتر) از زمان عرضه اولیه آن گذشته باشد.
قیمت لپ تاپ استوک معمولاً نصف قیمتی است که در موعد عرضه اولیه و ورود به بازار داشته است.
مزایا، معایب و درجه‌بندی لپ تاپ استوک
بزرگترین برتری یک لپ تاپ استوک، ارزان‌تر بودن و مقرون‌بصرفگی آن در قیاس با یک لپ تاپ نو و آکبند است. ایرادی که بر این دستگاه‌ها از سوی بعضی کاربران وارد شده است ضخامت بالای آنها است. (لپ تاپ های استوک معمولا ظریف نیستند که البته نمی‌توان آنرا ایراد به حساب آورد زیرا این خاصیت به دلیل کیفیت بالای ساخت قطعات در این دستگاه‌ها، وجود مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن‌ها در استفاده‌های سنگین، طولانی مدت و درازا عمر بالاست). درجه بندی‌های معمول برای یک لپ تاپ استوک عبارت است از: لپ تاپ استوک با درجهA: دارای چگونگی ظاهری بسیار تمیز، فاقد خط وخش، بدون کارکرد یا کم‌کارکرد؛ درجه B: حائز خط و خش، ترک جزیی و کوچک، سالم و اصلی

ویژگی‌های لپ تاپ استوک
از آنجا که کاربر لپ تاپ استوک معمولا فردی است که مشغول در مراکز صنعتی و کارخانه است، صفحه نمایش این مدل لپ تاپ اکثرا از نوع مات و دارای رزولوشن بالاست تا موارد استاندارد شغل در کارخانه‌ها در این دستگاه‌ها رعایت شده باشد. (نکته: گرد از استانداردهای لپ تاپ برای پیشه در کارخانه، عدم رفلکس نور در صفحه نمایشگر است. این مسئله با هستی صفحه نمایشگر مات سایر وجود نخواهد داشت و کاربر نگران آن نخواهد بود.) ویژگی سایر این فرآورده به کارگیری Pointstick به جای موس است. با توجه به میزان آلودگی بالای کارخانه‌ها و شکیبیدن بالای کثیفی دستان کاربر از وجود موس در این دستگاه‌ها صرف‌نظر شده است و Pointstick جایگزین موس گشته است. نکته سایر درباره لپ تاپ استوک این است که این لپ تاپ بیشتر برای کارهای زیاد طولانی مدت در صنعت و صریح بودن همیشگی ساخته شده است. از همین رو از سیستم خنک کنندگی بسیار نیرومند بهره میبرد. بعضی از لپ تاپ های استوک از امکان کاربرد باتری دوم نیز برخوردارند که به گفته کارخانه سازنده این باتری دوم می‌تواند تا ۱۰ ساعت همیشگی بدون برق پیشه کند.





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: